Eğitim kalitesinin geliştirilmesi ve gelişimi konusunda birçok akademisyen önemli çalışmalar yapıyor. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü'nden Dr. Zakir Elçiçek, Öğretmenlerin Mesleki Gelişmelerine Farklı Bir Bakış adlı doktora tezini, Dicle'de bir okulda uyguladı. 1 yıl boyunca mesleki eğitim danışmanlığı yapan Elçiçek, öğretmenlerin istedikleri konularda uzman öğretim üyeleriyle seminerler düzenledi. Yapılan çalışmalar sonrasında öğretmenin motivasyonunun artması başarıda büyük katkı sağlıyor. TEOG'da ilçede 16. sırada yer alan okul, 3. sıraya yükselirken, yarışmalarda öğrenciler çeşitli dereceler elde etti.
Projenin dünyadaki güncel uygulamalar ve Türkiye'deki problemler ışığında öğretmenlerin mesleki gelişimine yönelik bir modelin geliştirilmesi ve uygulamasını kapsadığını belirten Elçiçek, üniversite ile okulu, öğretmenlerin ihtiyaçları bağlamında bir araya getirerek teori ile pratiğin bütünleştirmesinin amaçlandığını söyledi. Elçiçek, çalışmayla öğretmenlerin sürekli danışabilecekleri bir uzmanın okulda görev almasının, sorunların anında ve yerinde çözülmesine imkan sağladığını ifade ederek "Öğretmenleri geliştirebilirsek onlar da öğrencilerini daha iyi geliştirebilir" diye konuştu. Çalışmanın eğitim sorunlarına çözüm üretmede katkı sunabileceğini ve özellikle eğitim fakültelerinin olduğu illerde yaygınlaştırılabileceğini vurgulayan Elçiçek, projenin MEB'den Eğitim ve Öğretimde Yenilikçilik Ödülü'nü almaya hak kazandığını dile getirdi.
Daha üretken ve bilgili öğretmen başarıda büyük pay sahibi
Eğitimde daha ilgili ve gelişime açık öğretmen, öğrencilerin başarısında büyük pay sahibi oluyor. Özellikle öğretmenlerin motivasyonunun yüksekte olması, eğitimde büyük başarılara katkı sağlıyor. Üretim bakımından zengin öğretmenlerin, öğrencilerin başarısı üzerinde büyük pay sahibi olduğu, çalışmalar ile bir bir kanıtlanıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder